Q&A: LEBIH DALAM MENGENAI APLIKASI NST DAN ROC (4)

10/13/17, 12:06:42 AM: Ustadz Hussien Abd Latiff: Anakku, untuk ROC, kita buka Link dan akan disambut dengan serta merta (automatically connected) oleh Ilahi. Begitu cepat Ilahi menunggu kita melainkan ada gangguan (virus). Sesudah itu kita hanya hantar ingatan (Ilahi) menerusi Rangkaian Pribet Maya (VPN) dan istiqamah.

Hendaklah kita jaga sambungan ini sentiasa berjalan (on) dengan mula-mula kerapkali memeriksanya lama kelamaan sekali sekala naik dan memastikan sambungan ini sentiasa “on” dalam hidup kita keseharian. Hingga sampai satu ketika VPN berkembang dan menjadi Realitas Maya (Virtual Reality) iaitu VPN bertukar menjadi satu Dunia Maya yang sakinah (kententeraman, keamanan, syahdu dan kesucian).

Keadaan Dunia Maya yang sakinah ini akan berterusan kerana pada peringkat ini kita udah dalam keadaan “kemabukan” beribadah sehingga sampai pada suatu ketika Roh kita naik ke minda kita. Inilah keadaan “Fana”.

Mula-mula kita Fana di luar Dunia Maya yang sakinah itu. Maka apabila kita selalu dalam keadaan begini maka akan sampai masa Roh kita akan termasuk dalam Dunia Maya yang sakinah itu. Keadaan termasuk dalam Dunia Maya yang sakinah itu dipanggil “Augmented Reality” (AR) Di sinilah pembatasan syaitan. Dia tidak dapat masuk kedalam AR kita. Di sini yang syaitan berkata bahawa dia hanya dapat menggoda yang sudah diperuntukan untuknya. Di sini virusnya tidak dapat masuk menggodam AR kita maka mereka yang sudah sampai peringkat AR mereka terkeluar dari peruntukan itu.

Insya-Allah anakku akan bersambung namun Ayah harap kalian dapat memahami pencerahan Ayah di atas ini kerana Ayah menggunakan kata-kata Komputer seperti yg diilhamkan dan difahami oleh Ayah walaupun Ayah bukanlah ahli komputer malahan jauh dari itu… Hehehe, sungguh aneh lagi ganjil!

10/13/17, 12:15:25 AM: Puryanto : Pencerahan terhantar laksana turunya air hujan,, tercurah tiada henti ,, terima kasih Ayah ,, Alhamdulillah. semoga ananda bisa istiqomah.

10/13/17, 12:20:19 AM: Ibrahim Hashim: Alhamdulillah terima kasih Ustaz yang dikasihi atas pencerahan kaedah ROC dengan mengguna jargon bahasa komputer.❤❤❤

10/13/17, 1:11:23 AM: Zaiton: MasyaaAllah sungguh ajib
Ya Allah semoga kita sampai sebagaimana yg di terangkan ustadz sangat baik link melampaui batas menuju kesampurnaan yg memang telah di pandu sedari awal dan ini tentu dng pilihan nya juga sama ada cepat atau lambat terpulang dng kehendak nya jua ada nya insyaaAllah tabarakallah Aamiin 3x jazakumullahu khairan kathiran abada
🌸💕🌸💕🌸💕🌸💕

10/13/17, 2:22:38 AM: Yusdeka Putra: Alhamdulillah sunguh aneh pak Ustadz. Ini lebih mudah dimengerti di bandingkan dengan istilah base camp.

10/13/17, 2:26:56 AM: Ustadz Hussien Abd Latiff: Sambungannya ialah Base camp

10/13/17, 2:29:08 AM: Yusdeka Putra: Makasih Pak Ustadz

[3:13 AM, 10/13/2017] Suharjono: Asslm wr wb Ayah, mohon ananda diperjelaskan lagi soal: 1. apa tanda link sdh connected. 2. apa tanda sambungan sentiasa on. 3. apa yg dimaksud VPN bertukar menjadi Dunia Maya yg sakinah. 4. apa yg dimaksud roh naik ke minda (keadaan “Fana”) 5. apa yg dimaksud Fana di luar Dunia Maya ? 6. apa yg dimaksud Roh termasuk dalam Dunia Maya yg sakinah (AR) ?

[7:36 AM, 10/13/2017] Ustadz Hussien Abd Latiff: Menjawab pertanyaan Pak Har [Ustadz mengirimkan link power point sebagai ilustrasi, SILAKAN DOWNLOAD DISINI. -admin-]

[7:40 AM, 10/13/2017] Jalil Md Hasan: 👍

[7:44 AM, 10/13/2017] Suharjono: Alhamdulillah sdh jelas n lebih faham Ayah, terima banyak 🙏🙏🙏

[9:58 AM, 10/13/2017] Faizal Daira: Maaf Ustadz ingin bertanya, apakah AR ( dunia Maya yang sakinah) itu adalah alam Malaikat? Sehingga syaitan tidak dapat masuk?

 [11:01 AM, 10/13/2017] Ustadz Hussien Abd Latiff: Alam Malaikat pun syaitan tak boleh masuk kerana dilempari dengan halilintar. Lalu ditanya kenapa mereka tidak bisa masuk apabila dahulu mereka bisa? Maka diberitahu bahawa sekarang Rasulullah saw udah dilahirkan Justeru itu mereka tidak bisa lagi masuk ke alam malaikat. Alam Malaikat yg mereka Ngak bisa masuk adalah langit satu dan semua yg berada di atasnya. Kalau kita lihat gambaran AR, kita boleh lihat Jiwa ada di dalamnya. Maka seperti dikatakan oleh Syeikh Abdul Qadir Al Jailani, apa jua mahu masuk ke bilik khalwat (AR) hendaklah dipenggal dengan pedang tauhid. Kerana kewaspadaan jiwa yang ada dalam AR maka tidaklah mereka dapat masuk kedalamannya sesuai dengan firman Allah swt bahawa mereka ini tidak ada dalam peruntukan yg syaitan dapat menggoda.

[11:15 AM, 10/13/2017] Zaiton: Alhamdulillah terima kasih  ustaz dng mengulang-gulangi sentiasa memantau kelancaran jalan ini insyaaAllah kami dengar dan taat semoga kita dapat memantapkan lagi dng bimbingan yg selagi ada insyaaAllah Aamiin jazakallahu khair

[1:26 PM, 10/13/2017] Ibrahim Hashim: Alhamdulillah dan terima kasih Ustaz yang dikasihi atas pencerahan IT yang canggih memerihalkan ilustrasi LINK dan Dunia Maya yang syahdu

 

Artikel sebelumnya :

Artikel terkait :


Catatan: Artikel tanya jawab ini diperuntukkan bagi yang sudah memahami kajian Makrifatullah. Apabila ada diantara pembaca yang belum memahami, harap terlebih dahulu membaca SILABUS KAJIAN dan mengikuti dengan runut pembahasan satu per satu sejak awal.

YAMAS

Yayasan Makrifatullah Sedunia (YAMAS) - Indonesia

You may also like...

3 Responses

  1. Abdul Zaky says:

    Salam ayahanda TH1, syukur ke hadratnya kerana kini telah diberi kefahaman yang lebih jelas tentang NST dan ROC, basecamp yang dahulunya hanya dikenal kini getarannya semakin dirasa dan semoga diberi kekuatan untuk istiqamah dan sentiasa berpaut padanya. Terima Kasih..

  2. Jaka says:

    Assalamu’alaikum wr wb
    Ayah, bagaimanakah cara menghalau virus/syaithan, trojan, monkey mind, dsb yang mengganggu connection? Terkadang mudah connect ke link terkadang sangat sukar terutama ketika badan sedang penat / mengantuk. Terima kasih

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *